Veganské celozrnné bulky na hamburgery

 


Chtěla jsem udělat domácí burgery, ale při přípravě ingrediencí zjistila, že nemám mléko ani vejce. No a tak vznikly veganské bulky a hamburger byl  i s "masem" komplet vegan  a bylo to výborné. Mám tu pro vás recept, toto množství vyjde tak na 8 bulek a zabere to tak cca. 2 hoďky. 

budeme potřebovat:

  1. 100 ml vody 100 ml rostlinného mléka  (já použila mandlové) + trochu navíc na kvásek
  2.  20 g droždí 1 lžičku veganské náhrady za vejce (Já mám pytlíky z německé alnatury, ale určitě se dá něco koupit i u nás) 
  3. 1 KL třtinového cukru 
  4. 2 PL oleje 
  5. 1 KL soli 
  6. 2 hrnky špaldové celozrnné mouky a  1 hrnek hladké špaldové mouky

                                               Postup
  1. Do Thermomixu přidáme mléko, droždí, cukr. Nastavíme 37 C, 1 minutu a rychlost 2. 
  2. Necháme potom 15 minut vzejít kvásek. 
  3. Kvásek si dáme stranou, (pokud máme dvě nádoby, necháme v nádobě a použijeme druhou) 
  4. Do nádoby smícháme vodu, mléko, olej, náhražku za vejce, olej, sůl. Nastavíme čas na minutu, žádnou teplotu a rychlost 2. 
  5. Poté přimícháme vzešlý kvásek a opatrně promícháme. To znamená rychlost 1, čas 1 minuta 
  6. Dále přidáme 2 hrnky mouky (celozrnnou a hladkou) a nastavíme funkci těsto 3 minuty.
  7.  Přidáváme 3 hrnek a přidáváme tak, abychom získali pěkné nelepivé těsto. 
  8. Hotové těsto přikryjeme utěrkou a necháme aspoň hodinu kynout na teplém místě. 
  9. Po vykynutí tvarujeme na plech bochánky Pečeme 20 minut na 180 stupňů.

Receptem jsem se inspirovala zde a upravila ho podle sebe na veganskou variantu do Thermomixu :)

V případě jakýkoliv dotazů ohledně Thermomixu i receptů, mi vždy můžete napsat madlen.thermomix@gmail.com

Komentáře